diumenge, 8 de juny del 2014

LA GRANOTA I L'ESCORPÍ



A la vora d'un gran riu, un escorpí caminava nerviosament, buscant la manera de travessar a l'altra riba. De sobte, va arribar una granota.

—Voldries carregar-me a l'esquena per poder creuar el riu? —preguntà l'escorpí.

-Que et dugui a la meva esquena! –va contestar la granota-.Ni pensar-ho! Et conec, si et duc a la meva esquena em picaràs i em mataràs!

-No ho faria –replicà l’escorpí-. Que no veus que si et pico t’enfonsaràs a l’aigua i que jo, com que no sé nedar, també m’ofegaré? A més, et pagaré bé!

Els dos animals van seguir discutint durant una estona i l’escorpí es va mostrar tan persuasiu, que la granota finalment va acceptar travessar el riu amb l’escorpí. El va carregar sobre la seva lliscosa esquena, ell s’hi va agafar i van començar la travessia.

Arribats enming del corrent del riu, l’escorpí va picar a la granota.
Aquesta va sentir que el verí mortal s’estenia pel seu cos i mentre s’ofegava i amb ella l’escorpí, li va cridar:

-Veus! T’ho havia dit!  Però, per què ho has fet?

-No puc evitar-ho –va contestar l’escorpí abans de desaparèixer en les glauques aigües-. És la meva naturalesa.

I  s’enfonsaren tots dos.


 Faula d'origen Africà


*MoralinaEscolleix bé a qui brindes la teva confiança, perquè després te’n pots penedir.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada